En komplett utbildning för B2C och B2B som behandlar både strategi/vision för marknadschefer och handgriplig praktik för personen som sköter det dagliga arbetet.
Marknadsföringen är död länge leve marknadsföringen! Vi jobbar idag i en helt ny värld där relationen mellan köpare och säljare aldrig tidigare varit lika komplicerad. En besviken kund i Skövde kan med några knapptryckningar förstöra din nya satsning. Men på samma sätt kan några väl valda ord av en bloggare göra dig till årets gasell. Faror finns överallt men uppsidan och möjligheterna med den digital marknadsföringen är enorm. Denna kurs är framtagen av Nischad och Rickard Eriksson, vi kommer att fokusera på en rad olika digitala mediekanaler och hur man på bästa sätt kombinerar dessa för att kunna leverera precis rätt budskap till rätt person på rätt plattform eller kombination av plattformar. Hur måste du förändra dina budskap jämfört med hur du marknadsför dig idag för att nå full effekt genom alla kanaler och självklart det viktigaste, hur maximerar man konverteringen från besökare till kund?
Vi kommer att gå igenom en rad olika mediakanaler och hur man kan kombinera dessa mot olika målgrupper för bästa resultat. Målgrupper, konvertering och rätt sak till rätt person är ledorden.
Den här kursen är tänkt för dig som idag jobbar med marknadsföring eller med sociala medier. Kursen är uppbyggd för att ge maximalt utbyte för såväl B2B som B2C. Du har en bra förståelse för vilka era kunder är idag och vem ni vill nå i morgon. Ni jobbar redan idag med något eller några av de sociala medierna men vill nå hela vägen fram.
Denna kurs genomförs i samarbete med Nischad utbildning
Pris: 14 980 kr ( SBR-medlem 14 500 kr )
Föreläsare: Rickard Eriksson
Mallorca, 25-28 oktober – Genomförd
Om föreläsaren:
Rickard Eriksson grundade LunarStorm och har tagit fram sociala marknadsföringskampanjer för landets största varumärken. Rickard har lärt sig den hårda vägen hur man mejslar fram tydliga budskap. I dag är Rickard rådgivare åt företag och offentlig verksamhet.